Hlavní úkoly školy

  • Vést výuku v prvních až devátých ročnících podle vlastního školního vzdělávacího programu „Vzdělávání, tolerance, integrace“.
  • Zapojit do výuky anglického jazyka v 1. až 7. ročníku anglického lektora (rodilého mluvčího).
  • V 8. a 9. ročníku zajistit výuku anglického jazyka výhradně s rodilým mluvčím.
  • Na 1. i na 2. stupni individuálně pracovat s integrovanými dětmi.
  • Od 1. tříd realizovat povinnou výuku anglického jazyka.
  • Od 6. třídy realizovat povinnou výuku druhého cizího jazyka. Nabízíme výuku německého a francouzského jazyka.
  • Zabezpečit rozvoj výuky ve třídách se studijními skupinami.

Další úkoly

  • Dodržovat zásady hodnocení a klasifikace a řídit se vnitřním řádem školy.
  • Umožňovat žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení.
  • Podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů.
  • Vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci.
  • Rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých.
  • Připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a naplňovali své povinnosti.
  • Vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací, rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě.
  • Učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní i sociální zdraví a být za ně zodpovědní.
  • Vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám a učit je žít společně s ostatními lidmi.
  • Pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnostmi a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci.
  • Zaměřit vzdělávací obsah, aktivity a činnosti, které ve škole probíhají, na utváření a rozvíjení klíčových kompetencí.
  • Zařazovat průřezová témata, která se stanou nedílnou součástí základního vzdělávání jako formativní prvek.
  • Soustředit se na osvojení trvalých vědomostí, dovedností a návyků a na tvořivé myšlení žáků s ohledem na jejich jedinečnost. Rozvíjet tvořivé vyučování, volit vhodné metody práce.
  • Věnovat pozornost tomu, aby žáci zvládli základní učivo přímo ve vyučování.
  • Zařazovat do vzdělávání oblast výchovy k volbě povolání.
  • Zaměřit se na rozvíjení čtenářství a čtenářské gramotnosti.
  • Věnovat pozornost promyšlené přípravě na vyučování s cílem využít nejvhodnější metody a formy práce.
  • Využívat vyučovací techniku, výukové programy a pomůcky.
  • Zaměřit se na výchovu ke zdravému životnímu stylu. Součástí výchovy bude prevence sociálně patologických jevů – protidrogová prevence, výchova proti kouření a negativním účinkům alkoholu, problematika šikany a prevence násilí.
  • Věnovat pozornost environmentálnímu vzdělávání, vést žáky k ochraně životního prostředí, podílet se na udržování zeleně kolem školy.
  • Věnovat náležitou pozornost olympiádám, soutěžím, vyhledávat talentované žáky a uplatňovat jejich přirozenou soutěživost.
  • Ve spolupráci se správní firmou zlepšovat vnitřní prostory pro výuku a provoz.
  • Spolupracovat s MČ Praha 11 při dalších opravách, úpravách a vylepšeních školní budovy a pozemku.

Hlavní úkoly v oblasti spolupráce s rodiči

  • Dále rozšiřovat spolupráci školy, školské rady a spolku rodičů.
  • Zajistit informovanost rodičů prostřednictvím webových stránek.
  • Vydávat informační zpravodaj.
  • Organizovat třídní schůzky.
  • Uskutečňovat pravidelné konzultační hodiny.
  • Zkvalitňovat zápisy v deníčcích a žákovských knížkách.
  • Upřednostňovat individuální pohovory.
  • Organizovat ukázkové hodiny a dny otevřených dveří.
  • Uskutečňovat společné akce pro děti a rodiče.

Kontrolní činnost

  • Vedení školy zaměří kontrolní činnost na plnění osnov a plánů, efektivní organizaci vyučovací hodiny a její celkové využití. Bude posuzovat kvalitu vědomostí žáků směrem k jejich trvalosti a využitelnosti. V tomto školním roce se vybraní žáci zúčastní testování Kalibro, Scio, Matematický klokan, …
  • Kontrolní činnost bude zaměřena na způsob, jakým žáci pracují s informacemi, na práci s integrovanými žáky, na využívání dostupných pomůcek, na způsob komunikace s rodiči.
  • Dále bude zaměřena na plnění školního vzdělávacího programu v 1. – 9. ročníku a shromažďování poznatků z jeho uplatňování.

Dlouhodobý plán ZŠ Campanus

Oblast řízení a správy

  • udržovat naplněnost tříd v závislosti na celkové kapacitě školy;
  • pracovat na tvorbě projektů k získání dotací z fondů EU (vybavenost školy, mezinárodní spolupráce);
  • zlepšovat vybavení školy pro názornost a efektivitu výuky, aktualizovat učební pomůcky, doplňovat školní knihovnu, modernizovat vybavení jednotlivých součástí školy;
  • zdokonalovat řídící činnost, zvyšovat aktivní podíl pracovníků na řízení a zlepšování práce školy;
  • hodnotit a inovovat strategie a plány pro realizaci ŠVP;
  • zajistit podíl pracovníků na strategickém řízení a vlastním hodnocení školy, delegovat výkonné kompetence na co nejnižší úrovně řízení.

Oblast vzdělávání

  • motivovat žáky k aktivní účasti na různých soutěžích (sportovních, výtvarných) a oceňovat jejich úspěchy;
  • zaměřit se na podporu funkčních gramotností u žáků, zejména ve čtenářské, matematické, sociální, přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace v cizích jazycích;
  • zajišťovat účinnou individuální péči žákům s výukovými problémy a vývojovými poruchami učení dle doporučení PPP;
  • sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst, uplatňovat ve výuce nové alternativní metody, smysluplně využívat a sledovat DVPP, zaměřovat samostudium pedagogů a vytvářet pro ně podmínky;
  • průběžně pracovat na inovacích školního vzdělávacího programu a na strategiích jeho rozvoje, na základě zkušeností pracovníků a požadavků rodičů, v závislosti na skladbě žáků, identifikovat a vyhodnocovat silné a slabé stránky školy;
  • systematicky hodnotit dosahované výsledky ve všech vzdělávacích oblastech a sledovat úspěšnost účastníků vzdělávání, výstupy pro hodnocení získávat z více zdrojů, analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti, zejména u žáků, kteří dlouhodobě vykazují vyšší míru neúspěšnosti;
  • výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a žáků, v rámci prevence se zaměřit na prevenci rizikového chování dětí a žáků (užívání návykových látek, šikana apod.);
  • podporovat rozvoj vzdělávání v informační gramotnosti a jazykové gramotnosti, vyhodnocovat dosaženou úroveň a výsledky vzdělávání.

Oblast sociální

  • vytvářet ve škole přátelskou atmosféru a ovzduší spolupráce mezi dětmi, pracovníky školy a rodiči;
  • vést děti k morálním hodnotám a pozitivnímu vztahu ke světu, k lidem a k přírodě rozvíjet environmentální výchovu;
  • dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičů o dění ve škole;
  • trvale posilovat pocit sounáležitosti se školou;
  • odstraňovat sociální, zdravotní a bezpečnostní bariéry;
  • zřídit školské poradenské pracoviště pro poskytování poradenských služeb rodičům i žákům;
  • spolupracovat i s dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky, zejména zájmové činnosti.

Cíle

  • rozvoj podmínek ke vzdělávání – ekonomické zdroje, kulturnost a vybavenost prostředí, hygiena;
  • preventivně předcházet problémům pomocí neustálé údržby budovy školy;
  • zaměřit se na školu a její okolí z hlediska estetické výchovy;
  • usilovat o získání dalších finančních prostředků pomocí nejrůznějších projektů a grantů;
  • zvýšit objem prostředků získaných vlastní hospodářskou činností a od sponzorů;
  • zvyšování kvalifikovanosti pedagogů, rozvoj pedagogických dovedností pedagogů a odborných znalostí pracovníků školy, využívání znalostí ze speciální pedagogiky;
  • rozvoj podpůrné, poradenské a konzultační činnosti školy žákům, zákonným zástupcům;
  • rozvoj týmové spolupráce a kolegiálních vztahů ve škole;
  • rozvoj informačního systému a prezentace školy, public relations.

Strategie

Oblast pedagogická

  • podporovat dovednost samostatné práce žáků, využívat ji jako východisko vzdělávání;
  • vytvořit systém vedoucí k účinnější výchově v oblastech ekologie, rasové a náboženské snášenlivosti, xenofobie, úcty k lidem a k přírodě, k vytvářeným hodnotám;
  • příznivá atmosféra, individuální přístup, alternativní postupy;
  • rozvoj tvořivosti, samostatné práce, sebevzdělávání, dialogu, kooperace, aktivit dětí, talentovaných dětí;
  • preventivně předcházet kázeňským problémům – vytipování problémových dětí, společné působení, včas informovat rodiče;
  • trvale vytvářet podmínky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami;
  • zaměřit se na prevenci rizikového chování;
  • zohledňovat vzdělávací potřeby dětí cizinců.

Oblast materiálně technická

  • každoročně určovat priority ve vybavování v souladu s hospodárným a účelným čerpáním rozpočtu, zkvalitňovat vybavení tříd;
  • zajišťovat bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj všech účastníků vzdělávání;
  • zajistit obnovu ICT vybavenosti;
  • získávání sponzorů na konkrétní akce školy, zvýšit podíl dalších osob na financování školy;
  • zaměřovat se na využívání nabízených možností, zejména EU fondů a projektů vyhlašovaných MŠMT.

Oblast personální

  • promyšleně vybírat případné nové pracovníky školy;
  • promyšleně a rovnoměrně delegovat jednotlivé úkoly na zaměstnance, podněcovat jejich rozvoj;
  • motivovat zaměstnance – průhledný a jasný systém vyplácení mimotarifních složek platu;
  • vypracovaný kontrolní systém ve všech oblastech činnosti školy;
  • v systému odměňování podporovat realizaci ŠVP;
  • další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit na společné vzdělávání celého pedagogického týmu.

Oblast ekonomická

  • získávat a zvyšovat kladný hospodářský výsledek školy z obecní dotace a využívat ho pro rozvojové programy školy;
  • spolupracovat s obcí při financování oprav budovy a zařízení školy;
  • zlepšovat hospodářský výsledek využíváním prostor školy pro jiné účely (pronájem, kurzy).

Oblast informačních systémů a kontaktů s veřejností

  • spolupráce s okolními školami, výměna zkušeností pedagogů, společné akce;
  • zajistit kvalitní a pestrou informovanost o vzdělávací nabídce školy, zvýšit počet příspěvků školy do obecního tisku (práce žáků, články pedagogů, školské rady);
  • prezentace školy, vytváření image;
  • stálá obnova a aktualizace internetových stránek školy;
  • vysoká věcná i formální úroveň výstupů ze školy (výroční zprávy, info v tisku, na internetu);
  • vytváření pozitivního obrazu o škole – prezentace školy, propagace v médiích, akce pro pedagogy, akce pro širokou veřejnost.