Časté otázky k zápisu

1. Kolik prvních tříd budete otvírat a jaké budou počty žáků v prvních třídách?

  • Počet prvních tříd bude stanoven po dohodě se zřizovatelem – MČ Praha 11.

2. Kdo jde k zápisu?

  • Děti, které dovrší do 31.8.2019 šest let věku.
  • Děti po odkladu školní docházky.
  • Děti narozené 1.9.2013 – 31.6.2014, pokud splní zákonem stanovená kritéria („nešestileté děti“).

3. Je možné do Vaší školy přihlásit dítě s trvalým bydlištěm mimo spádovou oblast ZŠ Campanus?

Ano, ale vzhledem k velkému počtu zájemců o přijetí do ZŠ Campanus je škola nucena stanovit kritéria, podle kterých bude přijímání do 1. ročníku v ZŠ Campanus probíhat.

  1. Dítě s místem trvalého pobytu ve školském obvodu ZŠ Campanus stanoveném obecně závaznou vyhláškou hl. m. Prahy ZDE.
  2. Dítě s místem trvalého pobytu na území Městské části Praha 11, jehož starší sourozenec je žákem ZŠ Campanus (v době zápisu v 1. – 8. ročníku).
  3. Dítě s místem trvalého pobytu na území Městské části Praha 11.
  4. Dítě s místem trvalého pobytu v jiné městské části, jehož starší sourozenec je žákem ZŠ Campanus (v době zápisu v 1. – 8. ročníku).
  5. Děti s místem trvalého pobytu v jiné městské části.
  6. Dítě s místem trvalého pobytu mimo hlavní město Praha.

V případě splnění zadaných podmínek více uchazeči v jednotlivých kritériích (než kolik umožňuje kapacita ZŠ přijmout) budou uchazeči losováni pod přidělenými registračními  čísly.

Zveřejněno na www.campanus.cz 4.3.2018.

Spádová oblast Základní školy Campanus, Praha 4, Jírovcovo náměstí 1782

  • Cigánkova                           
  • Hornomlýnská                    
  • Hráského                            
  • Hroncova                            
  • Jana Růžičky                                  
  • Jarníkova                            
  • Klírova                                
  • Láskova                               
  • Malenická
  • Nechvílova
  • Roztylská
  • Šustova
  • U Kunratického lesa
  • U Zeleného ptáka
  • Vojtíškova
  • Zlešická

Spádové oblasti školy se nemění.   

4. Jaký je termín zápisu do ZŠ Campanus pro školní rok 2019/2020?

  • 9. a 10. dubna 2019 od 14,00 do 17,30 hodin

5. Jak probíhá zápis?

  • K zápisu je možné si předem zarezervovat konkrétní čas, rezervační čísla je nutné si vyzvednout osobně v kancelářích ZŠ od 1. do 3. dubna od 8 do 16 hod.; rezervace není nutná, počítejte však s delší dobou čekání.
  • Při samotném zápisu zákonný zástupce předloží:
  1. žádost o přijetí k základnímu vzdělávání ZDE
  2. je-li trvalé bydliště dítěte jiné než trvalé bydliště zákonného zástupce (údaj v občanském průkazu), je třeba jej doložit potvrzením z MÚ
  3. občanský průkaz zákonného zástupce
  4. rodný list dítěte
  5. cizinci dále předloží doklad o druhu pobytu na území ČR
  • Zápis k povinné školní docházce je složen z formální části a rovněž z rozhovoru a dalších činností s dítětem. Rozhovor je zaměřen na motivování dítěte pro školní docházku a orientační posouzení jeho školní připravenosti.
  • Samotný zápis trvá cca 60 min.

6. Nejsme si jisti, zda je naše dítě na vstup do školy dobře připraveno, kdo nám poradí?

  • Pokud Vaše dítě navštěvuje MŠ, poraďte se s učitelkami, umí porovnat znalosti, schopnosti a dovednosti Vašeho dítěte s ostatními vrstevníky.
  • Poraďte se s odborníky, spolupracujeme s PPP pro Praha 11 a 12, Kupeckého 576/17, Praha 4 – Háje, tel. 272 942 004, 272 918 682.
  • Zúčastňujte se v ZŠ Campanus programu pro předškoláky „Předškolák“ aneb „My se školy nebojíme“.

o    Do jednotlivých lekcí programu jsou vkládány prvky MDS – Metoda dobrého startu. Metoda dobrého startu je metodou akusticko-opticko-motorickou.

o    Co to konkrétně znamená? To, že se postupně a nakonec současně rozvíjí složka zraková – rozlišováním grafických znaků, složka pohybová – prováděním gest ke grafickým znakům a to vše v rytmu písničky – rozvíjí se složka sluchová.

o    Cílem metody je zdokonalit souhrn všech tří analyzátorů, zdokonalit a vyhranit lateralitu, zlepšit orientaci v tělesném schématu a prostoru. Nosným prvkem je lidová písnička, pro každou lekci jiná. Náročnost lekcí se postupně zvyšuje. Rytmu, melodii a slovům písně odpovídají pohybová, řečová a grafomotorická cvičení.

7. Co je to školní zralost?

Školní zralost je fyzická a duševní připravenost dítěte pro vstup do školy. Požaduje se, aby se dítě dokázalo vypořádat se změnou prostředí a lidí kolem sebe, způsobu zaměstnání, kdy místo her nastává soustavná organizovaná práce.
Předkládáme Vám materiál Desatero pro rodiče předškoláků, který vytvořila pracovní skupina z řad odborníků na předškolní vzdělávání a pedagogů z praxe.

  • Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze.
  • Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování.
  • Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikativní dovednosti.
  • Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci.
  • Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy.
  • Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech.
  • Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit.
  • Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině.
  • Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost.
  • Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě.

Zdroj: http://www.msmt.cz/vzdelavani/desatero-pro-rodice-deti-

8. Chceme požádat o odklad povinné školní docházky, jak na to?

  • Již při zápisu do školy předložíte kompletně vyplněnou žádost o odklad povinné školní docházky  včetně doporučení školského poradenského zařízení a zároveň doporučení odborného lékaře nebo klinického psychologa více zde.
  • Bez těchto dvou doporučujících posouzení nelze žádosti o odklad vyhovět.

9. Podle čeho probíhá výuka v ZŠ Campanus?

Výuka probíhá podle školního vzdělávacího programu „Vzdělávání, tolerance, integrace“ s podtitulem „Škola není cíl, škola je cesta.“
Zaměřujeme se na:

  • výuku anglického jazyka již od 1. ročníku, výuka i s rodilým mluvčím
  • výuku druhého cizího jazyka a informatiky
  • moderní vyučovací metody (projektové a skupinové vyučování, výuka na interaktivních tabulích)
  • pohybovou a sportovní výchovu (účast v soutěžích, atletický klub, zájmová tělesná výchova)
  • estetickou a dramatickou výchovu

Dále nabízíme:

  • v 1. třídách zkušené elementaristky
  • oddělení anglické družiny
  • moderně a účelně vybavené učebny
  • nadstandardně vybavený areál školní družiny
  • velký výběr zájmových kroužků
  • celoroční soutěže (vědomostní, výtvarné, pěvecké, sportovní)
  • velké procento úspěšnosti při přijímacích zkouškách na gymnázia (i víceletá)
  • mimoškolní aktivity (návštěvy galerií, divadel, koncertů)
  • školy v přírodě a lyžařské kurzy
  • zájezdy do zahraničí a prázdninové pobyty
  • v moderní školní jídelně výběr ze dvou jídel
  • přátelské prostředí se zkušenými pedagogy

10. Jak ve Vaší škole probíhá výuka cizích jazyků?

  • povinná výuka anglického jazyka od 1. třídy, výuka i s rodilým mluvčím
  • v 1. a 2. třídě dvě hodiny týdně
  • od 3. třídy tři hodiny týdně
  • od 6. třídy druhý cizí jazyk (nabízíme německý nebo francouzský jazyk, nabídku lze rozšířit podle aktuálního zájmu žáků)
  • nabízíme oddělení anglické družiny

11. Jakou metodou probíhá v prvních třídách výuka čtení a matematiky?

  • Výuka čtení probíhá zpravidla klasickou analyticko-syntetickou metodou, která je bezesporu metodou efektivní, vyzkoušenou mnohaletou praxí našeho školství. Používáme výukové materiály nakladatelství Alter.
  • K výuce matematiky používáme dobře zpracované a osvědčené učebnice nakladatelství Alter.

12. Jaký je provoz školní družiny?

  • Školní družina přijímá děti od 1. do 4. ročníku.
  • Provoz školní družiny je od 6,30 do 17,30 hodin.

13. Jaké kroužky škola nabízí?

předběžná nabídka kroužků:

  • kroužek hry na flétnu, sportovní kroužky, keramický kroužek, dramatický kroužek, hudební kroužek, výtvarný kroužek, florbal, turistický kroužek

14. ZŠ Campanus je Fakultní škola Univerzity Karlovy v Praze, Pedagogické fakulty – co to znamená?

ZŠ Campanus se podílí na přípravě budoucích učitelů. Jestliže má být vzdělávání a výchova učitelů co nejefektivnější, je třeba, aby posluchači během studia absolvovali pedagogické praxe nejen u vybraných učitelů (tzv. fakultních učitelů), ale také na vybraných školách (Fakultní školy UK v Praze), které jsou zárukou komplexní a kvalitní výuky.
Kritéria pro přiznání označení Fakultní škola UK v Praze:

  • Ve škole se realizuje kvalitní výuka, výuku těchto předmětů zajišťují kvalifikovaní a kreativní pedagogové příslušných aprobací.
  • Výuka je kvalitní po stránce obsahové, z hlediska uplatňování moderních forem a metod výuky i po stránce materiálního a technického zabezpečení.
  • Kvalita výuky na škole se projevuje mimo jiné v úspěšnosti žáků školy v předmětových soutěžích a v přijetí absolventů školy ke studiu na středních školách.
  • Vedení školy a jednotliví pedagogové mají zájem na dobré komunikaci s pracovišti fakulty a při pedagogických praxích také s praktikujícími studenty fakulty.
  • Vedení školy a jednotliví pedagogové mají zájem aktivně se podílet na přípravě budoucích učitelů, umožňují realizaci pedagogických praxí (hospitace, výukové hodiny), spolupracují s pracovišti fakulty na přípravě a realizaci seminářů pro studenty učitelství, na poskytování konzultací či na tvorbě výukových materiálů a umožňují ve škole provádět výzkumné aktivity fakultních kateder a výzkumných týmů.

15. Vyskytuje se ve Vaší škole šikana?

  • Drobné či závažné projevy šikany se vyskytují na všech školách. Rozdílný však může být přístup k prevenci a řešení těchto patologických projevů.
  • ZŠ Campanus přistupuje k šikaně podle pokynu MŠMT – Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol a školských zařízení. Problémy šikany řeší i Školní preventivní program a školní preventista ve spolupráci se školním psychologem, děti mohou využít schránku důvěry.
  • Zaměřujeme se na vytváření dobrých vztahů uvnitř třídních kolektivů, využíváme preventivní programy vytvořené zkušenými odborníky.
  • Zajišťujeme další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti vytváření dobrých vztahů, v práci s dynamikou skupiny, v podpoře a upevňování zdravých třídních norem žáků jako prevenci šikanování.
  • Řešit případné projevy šikany je možné pouze ve spolupráci školy s rodinou.

Zveme Vás na den otevřených dveří pro rodiče budoucích prvňáčků, který se koná 13. března 2019 od 8,00 do 16,00 hod!

Mgr. Lenka Derková, MBA, v. r.