Pro nemocné 💊🩹🩺14.4.

 

 

2.6.

Čj – písanka str. 32 – Č, Čenda, Česká republika, do České Lípy, dále str. 35 – Ř, Říp, Řecko, do Říma

   – ukazovali jsme si mapu Evropy – Řecko, Itálii a Řím a také horu Říp (+ Dějiny udatného národa českého – díl s Praotcem Čechem)

M – opakovali jsme hodiny (celá a půl, také jsem se dětí ptala, kolik hodin bude za 2 hodiny apod.)

    – Matýsek str. 45

28.5.

Čj – písanka str. 24 dodělat, str. 25 – vše kromě ,,lovec” a ,,na polici”

     – Slabikář – 95 – představení ,,MĚ” – přečíst si básničku, modře zakroužkovat ,,mě”. Dále cv. trojúhelník. Na str. 96 – text o městu Mělník

M – uč. str. 41 dokončit a ze str. 42 udělat libovlná 2 – 3 cvičení

Prv – Oskárek str. 58/cv. 1, 2, dále str. 60/cv. 1, 2

        + opakovali jsme dny v týdnu, měsíce – a přiřazení k ročnímu období

 

27.5.

Čj – opakujeme h, H, Z, z – na mazací tabulku

     – písanka str. 24 – malé c (nemusí ho tolik zakrucovat…) – vše kromě cár a cáká (u cucá = z ,,u” najíždíme na c jako na o/a = pacičky kočičky)

    – Slabikář str. 94 – Pěnkava a sloupec na barevném pozadí

M – Matýsek str. 40 a ze str. 41/cv. 1 (doporučuji si dělat oválky – sčítání/ odčítání prvních dvou čísel…)

 

23.5.

Čj – písanka str. 20 a str. 21 – první 3 řádky, dále přepis a obrázek, dále str. 23 celá a na str. 22 libovolné řádky – 1 přepis a 1 opis. 

     – Slabikář – str. 92 – Bělásek (trénovat čtení), Papoušek – číst společně.

 

V PONDĚLÍ JDEME DO TOULCOVA DVORA (za každého počasí) – vhodné oblečení s sebou, batůžek, svačina, penál, ŽK.

V ÚTERÝ SE FOTÍME – slušné oblečení. Kdo chce více kusů, musí PŘEDEM nahlásit (papírek, e-mail..) a já potvrdit přečtení.

21.5.

Čj – Slabikář str. 92 – koloběžka… a pusinka – bě/pě/vě = modře zakroužkovat

     – písanka str. 18, ze str. 19 – větu

M – uč. str. 37 dodělat, str. 38/cv. 1, 2

    – dělali jsme pár početních hadů

   – hodiny

    

ZÍTRA NEBUDU VE ŠKOLE, UVIDÍM, CO SE SUPLUJÍCÍMI STIHLI (ale asi až v Pá). 

 

20.5.

Čj – Slabikář str. 91

    – písanka str. 16

M – Matýsek str. 32, dále str. 33/cv. 2 a ze str. 37/cv. 1, 2, 3

     – domino (udělat kostičku domina a z toho 2 příklady na sčítání a 2 na odčítání – s dětmi jsme to dělali ;o)….), asi 4 domina jsme udělali

Zítra knihovna – ISIC / kartu s sebou

19.5.

Čj – Slabikář str. 90 (+ budu zkoušet v týdnu čtení dy/di… z předchozích stránek)

     – písanka str. 15 dokončit (na posl. stránku písmenka, která dětem nejdou)

M – str. 35 celá

16.5.

Čj – písanka str. 14 .- dopsat větu

     – na tabulku nácvik z – začínáme jako ,,m”, nahoře ale uděláme vlnku, poté čára zpět a kličku (kterou umí z D a L). Poté písanka str. 15 – první dva řádky

    – opakovali jsme různá psací písmena, dále psali na tabulku přepis slov a vět

     – Slabikář str. 88 opakování, nově str. 89 – číst vázaně, srozumitelně (2x)

 

14.5.

Čj – Slabikář str. 88 – pusinka

    – písanka str. 7 – voda, str. 8 (2x slovo na řádek) a ze str. 9

M – uč. str. 33/cv. 2, 3 a na str. 34/cv. 1. 2

Prv – ověřování znalostí (hosp. zvířata)

       – uč. str. 55 a 56 – cv. 1 ústně, cv. 2, cv. 3 dobrovolně

12.5.

Čj – písanka str. 6 – vybrat si 2 věty a opsat (obtáhnout vzorovou větu vždy), dále str. 7 – kromě slova ,,voda” vše, na posl. řádku také ,,v”

M – uč. str. 30/cv. 3 (dopočítáme do 10 v růžové poli a poté dopočítáme do např. 14..,), dále str. 31

ZÍTRA JDEME K SENIORŮM.

6.5.

Čj – psali jsme do školního sešitu celé řádky: j, J, R, r, E. Dále jsme si zkoušeli diktát – Roman, jelen, jáma, pes. Dále děti psaly přepis – Ruda, párek, sýry, Erka.

     – písanka str. 5 – dodělat, na poslední řádek cokoliv, co dítěti jde nejméně

    – Slabikář str. 87 – nahoře obrázky (bavili jsme se o sadu, o ovocných stromech, peckovicích a malvicích), dále tulipán 19

M – Matýsek str. 29/cv. 2, 3 a ze str. 30/cv. 2

    – trénovali jsme na papírových hodinách CELOU hodinu (děti ať samy řeknou, že velká minutová ručička je na 12 a malá HODINOVÁ ukazuje hodiny). Dále jsme trénovali PŮL – velká minutová je na 6 a hodinová je mezi 2 čísly – čteme to vyšší. 

 

 

5.5. (pardon, včera se to nenahrálo)

Čj – Slabikář str. 86/cv. v básničce zakroužkovat dě modře,  dále tulipán č. 18 – dě – modře, ně – oranžově a tě – zeleně zakroužkovat. 

     – písanka str. 4 – olej, jásý a jelen, dále jsme si na str. 5 zkoušeli J – první řádek.

    – Trénujeme psaní (na tabulku) – E, D, R, r…

M – Matýsek str. 26/cv. 2, 3 a ze str. 27/cv. 2 (půlka) a cv. 3

Prv – opakujeme hospodářská zvířata a jejich rodiny, jaro – na příští týden (test)

 

30.4.

Čj – Slabikář str. 85

     – písanka str. 2, 3

M – Matýsek str. 26/cv. 1, dále celá str. 28

PRv – str. 54 (u cv. 3 jsme si jen říkali, jaké máme druhy hodin)

       – Matýsek str. 16 – jsou zde hodiny, učili jsme se ,,půl…”

29.4.

ČJ – písanka 3 – 1.  stránka

     – čtení na známky

M – str. 24/ cv. 1, 2. Dále str. 25 / cv. 2, 4, 5. Na str. 26 / cv. 5 

   TRÉNINK ZAVAZOVÁNÍ TKANIČEK 

28.4.

Čj – Slabikář str. 83 – čtení zvířecího článku + trénink článků s G, F a Ch = budu zkoušet ze čtení

M – Matýsek str. 20 kromě cv. 4, dále str. 21/cv, 5 a ze str. 22/cv. 1, 2, 3, 5

M/Prv – zkoušeli jsme už pracovat s papírovými hodinami (zatím celé hodiny; důraz  na VELKÁ MINUTOVÁ ručička směřuje na 12 a MALÁ HODINOVÁ na xxx hodinu)

DĚTI SI MAJÍ DO ŠKOLY DONÉST NĚJAKOU BOTU NA ZAVAZOVÁNÍ – svou, či někoho z rodiny :D. 

25.4.

Čj – Slabikář str. 82 – básnička (modře G,g), dále 6 řádků Agáta…, str. 83 – 3x přečíst

Od PONDĚLÍ už budeme pracovat s papírovými hodinami.

24.4.

Čj – písanka str. 29 – 2., 3. a 4. věta

ROZDALA JSEM PÍSANKU 3.

       – Slabikář str. 81

    – promýšlíme ve skupinách pohádku o drakovi – zatím jsme se dohodli na 3 hlavách, zelené barvě, bydlení na hradě (mohou také promýšlet děj – ten budeme teprve společně tvořit)

M – Matýsek str. 19/cv. 1, 2 a dobrovolně str. 18/cv. 4

     – hráli jsme Krále počtářů

 

23.4.

Čj – Slabikář str. 78 – fanda dostal.. + tužka, dále str. 79/cv. tulipán 13 a ze str. 80/cv. – sova, tulipán 14 a pastelka

       – písanka str. 34 – přečetli jsme si jednoslovné výrazy a vysvětlili jejich význam. Psali jsme ale až ty 2 přepisové věty (1x a na řádek pod). Ze str. 35 – větu s otázkou a s Markem

M – Matýsek str. 15/cv. 1, 2 a 3

Prv – Oskárek str. 52, a ze str. 53/cv. 2

       – poté jsme hodně opakovali zvířecí rodiny (pozor hlavně na tele – sele – jehně)

     – PŘINÉST SI PAPÍROVÉ HODINY

22.4.

Čj – písanka (nyní píšeme slovo jen 1x, pouze kdyby ho pokazily, napíše se podruhé) – str. 30 – rám , do ruky, dále str. 31 – vybrat si 1 opis, 2 přepisy a dort. Str. 32- král, koruna a trůn. Dále ze str. 33 – opět každé slovo jen 1x. Nepsat vše naráz samozřejmě ;o). 

     – bavili jsme se o pohádkách a o dracích (budeme vymýšlet společnou pohádku o dracích) 

 

M – uč. str. 14/cv. 2 (předtím jsme si ještě na tabulku psali příklady – říkala jsem, že hledáme např. číslo o 2 VĚTŠÍ než číslo, čili 5 + 2 = 7. Zatím jsme si psali všichni příklady, ale postupně už děti většinou příklad nepotřebují a v hlavě si příklad představí.)

 

16.4. 

Čj – písanka str. 24 DOBROVOLNĚ, dále str. 30 – první a poslední řádek = r, dále rak, rok a ,,pero”

     – povídali jsme si o Velikonocích – tradice

M – uč. str. 13

Prv – uč. str. 49 + 50 (cv. 4 je dobrovolně)

15.4.

Čj – písanka str. 27 – 1., 3. a 4. řádek, dále str. 28 – každá věta 1x

    – Budu jejich ochráncem (YT) – písnička na podporu čtení 

    

M – uč. str. 10 celá, dále str. 11/cv. 2, 5a ze str. 12/cv. 1, 2

 

14.4.

Čj – mazací tabulka – trénovali jsme písmenka, diktát slov a i vět (hlavně s I, S, D)

    – Slabikář str. 78 – úvod do F (v básničce modře), do začíná na f, končí na f, kde je F uprostřed… Cvičení pod obrázkem (spojování slabik do dvouslabičných slov)

OD 22. DO 25.4. JE KONZULTAČNÍ TÝDEN.

TENTOKRÁT JE TO POUZE PRO TY, KTEŘÍ MAJÍ POTŘEBU SE SEJÍT A NĚCO PROJEDNAT + PRO TY, KTERÉ SI SAMA POZVU.

 

M – uč. str. 8/cv. 3, 4 a ze str. 9/cv. 1, 2

7.4.

Čj – mazací tabulka – diktát písmen (psacích), především zaměřeno na ty poslední (D,d,k,L, I…). A také diktát slov – teta Alena, pes Beník (a rozebírali jsme si, proč je na začátku slova velké / malé písmeno)

      – Slabikář – znovu a hezky plynule Budka str. 71 + animovaná pohádka Boudo, budko (You Tube)

M – na tabulce jsme si ukazovali, jak se počítají příklady typu: 12 + 3 =  (jednotky, 2+3, dáme do oválku a jejich součet se u výsledku napíše na konce a ,,1″ z desítky se opíše před součet jednotek. Ještě jsme si to 2 + 3 v oválku a ,,5″ označili stejnou barvou.

       – uč. str. 5/cv. 4 a str. 6/cv. 1

 

4.4.

Čj – písanka str.  20, 21 (vše 2x, str. 20 i s obrázky, 21 bez)

     – Slabikář str. 69 – Táta vaří (četba na známky), dále str. 70/cv. modrý trojúhelník, str. 71 – čtení Budka

      

3.4.

Čj – písanka str. 17 dodělat, dále str. 18 – kosa, puk, na kupu, na saku a na posledním řádku to, co dítěti jde nejméně ( 1 – 2 písmenka). Ze str. 19 – každé slovo jen 1x (ale pokud se to vyloženě nepodaří, ať ho napíší podruhé)

M – uč. str. 4

    – desítky a jednotky – úvod

    – uč. str. 5/cv. 1 (10 + 1 = 11 (jedničku a jedničku u 11 jsme si označili oranžově, to samé u 10 + 2 = 12 dvojky…)

    – uč. str. 5/cv. 2

Vv – kdybyste chtěli 🙂 (slepička / ovečka – je možnost si vytisknout šablonky)

https://krokotak.com/2022/03/easter-hens-garland/

 

2.4.

Čj – otevřít si písanku a zkusit si na papír / mazací tabulku D

     – písanka str. 16 – první řádek (D) a na dolním řádku jsme také psali D

    – Slabikář str. 68 – U řeky Ohře a ze str. 69 – Tulipán 8 a pusinka (barevné sloupce)

M – pracovní list (pošlu) – cv. 1, 2, 4, 5

Prv – uč. str. 48/cv. 1, 2 (u rostlin, které neznají, ať si tiskacím písmem napíší k obrázku název)

 

1.4.

Čj – hráli jsme pexeso – děti hledaly dvojice (OSEL – osel, nebo také psací a tiskací dvojice)

     – Slabikář str. 68 – Ř, ř (úvod) – co začíná na ř, co končí.. V básničce modře Ř a ř zakroužkovat. 

    – aprílový přepis: Ota líbá pole. Adam stele motýla. Míla loupe psa. ;o)

    M – aprílové počítání (2 586 471 – 6 987 = , 2478 . 69 = ) ;o), můžete jim nastavit budík na 5 minut, pak ať to odevzdají. Pak jsem jim to opravila. Mají 6-, 7, někteří i 8! 😀 

       – M fialová str. 2/cv. 3 a dále ze str. 3/cv. 2, 3, 4

31.3.

Čj – písanka str. 11 Teta plete a str. 15 – vše, jen vynechat 1 péepis a 1 opis

M-  fialová str. 1 a 2 / cv. 1, 2

St 2.4. je Den pozorumění autismu = pokud možno modré oblečení 🙏

28.3.

ČJ – písanka str. 13 – první 3 řádky, poté ,,na dudy” (i na poslední řádek), dále str. 14 – dáma, déle, Olda, u datla, na dopise

    – pracovní list (slova) – četli jsme první dva řádky + vysvětlovali slova, kterým nerozuměli. Tvořili jsme věty s těmito slovy.

    – Slabikář str. 67 – nahoře Kuličky + růžová pastelka, dále papoušek + za úkol je  v básničce zakroužkovat D/d oranžově, P/p modře a B/b zeleně (ono tam  není).

M – rozdali jsme si zatím třetí díl matematiky (pokud dítě bude chybět i nadále, napište mi a požádala bych paní vrátnou o předání)

 

27.3.

Čj – písanka str. 12 (I = začátek ,,M” a konec ,,T” vlastně)

     – na mazací tabulku jsme si procvičovali psací T

     – čtecí list – pošlu e-mailem (čtení + otázky k textu)

   M – uč. str. 57/cv. 1, str. 58/cv. 1, 2

 

26.3.

Čj – Slabikář str. 64 – Ježek, 65 – Užovka, Žába

       – písanka str. 11 – zkoušeli jsme si velké psací T nejprve na tabulku (začátek je jako u P, poté se přidá nahoře zakrouceninka a vlnka). Pak jsme T psali na řádek v písance (nepsali jsme přepis věty), dále první řádek T,t, Tom a Týna

     – Psali jsme přepis vět: Sam nemá maso. Olina nese sůl. 

M – slovní úlohy a jejich znázornění (budete mít v e-mailu)

     – Matýsek str. 53/cv. 2, 4

Prv – uč. str. 46/cv. 1, 3 a ze str. 47

25.3.

Čj – trénovali jsme na zítřejší testík přepis vět (nejprve na mazací tabulku, poté na papír – důraz na kontrolu čárek, teček…) – Máte psa? Pepa nosí noty. Lípa má listy. Nela stele postel.

     – Slabikář str. 64 – Ž, ž (v básničce modře), co začíná na ž, kde je ž na konci, uprostřed.  Dále skládání slov ze slabik (spojování slabik pod čb obrázkem)

M – pracovní list (pošlu) – tabulka, kde se horší číslo zvětšuje o 3 (+3), nebo zmenšuje o 2 (-2) apod. 

 

24.3.

Čj – Slabikář str. 63 – domeček, vpravo barevné sloupce 2x přečíst, dále tulipán a smajlík 

     – písanka str.6 dokončit

M – uč. str. 53/cv. 1, 2 a str. 54/cv. 1 a str. 57/cv. 2

 

21.3.

Čj – Slabikář str. 62 – básnička a modře Č, brýle, slabiky pod obrázkem – spojí se slabika z horního a z dolního řádku = vznikne slovo, dále otázky 1 – 6 a spojit s vhodným obrázkem. 

     – trénink psaní TISKACÍCH písmen na mazací tabulku

     – písanka str. 4 – na dolní linku B, dále  přepis Bela, 

     – Prv – uč. str. 45 (a ve St budeme mít přírodovědnou vycházku)

M – uč. str. 52/cv. 1 a 2

20.3.

Čj – písanka str. 3 – první a čtvrtý řádek (b a tuba) (doporučuji si zkusit si to na papír stranou / na tabulku). Je to jako ,,l”, ale udělá se pak ,,úzká trubička” nahoru a zakončí se to kličkou, kterou už umí z ,,o”.  Mezipředmětové vztahy – ukázali jsme si tubu a trumpetu + ukázka hudební na YT. (= hlubší tóny produkuje tuba ;o))

    – písanka str. 4 – B – jako P, ale s ,,kličkovou trojkou” – první 3 řádky

    –  Slabikář str. 58 – čtení sloupců vedle brýlí a textu s Bobem a Bobkem. Dále str. 59/cv. sova, tužka, dům, barevné sloupce. Na str. 60 je úkol – barevné pastelky (b, d, p) + NAUČIT se básničku (papoušek)

M – uč. str. 50 (kdo by potřeboval, může mít k ruce počitadlo, číselnou osu, pastelky apod.) a str. 51/cv. 4

    – opakovali jsme si ZNÁZORNĚNÍ, VÝPOČET a SLOVNÍ ODPOVĚĎ u úloh typu ,,o několik více”

 

19.3.

Čj – B,b – modře zakroužkovat v básničce se Slabikáři

     – písanka str. 10 – 2.  a 3. přepis + trénujeme L, S (tabulky)

M – pracovali jsme jen na tabulkách – slovní úlohy ,,o několik více “. Např. Petr má 3 mandarinky a Stela o 5 více.

Kolik mandarinek má Stela?

P  000

S  000  00000

        3 + 5 = 8

Stela má 8 mandarinek. (tvořit slovní odpovědi)

 

18.3.

Čj – pracovní sešit (pošlu e-mailem) – cv. 1 čtení, cv. 3 a cv. 4

    – Slabikář str. 55 – barevná slova, dále str. 56/cv. 4 – 4x přečíst

M – házeli jsme kostkou a dle čísla, které padlo, děti psaly příklady na + i – (např. když padla 8, děti psaly: 10 – 2 = 8, nebo 2 + 6 = 8)

    – Matýsek str. 2, 3, 4

ZÍTRA TEST Z PRVOUKY. 

17.3.

Čj – písanka str. 9 – Pepa, dále připomenutí N, n, S a poté v písance na str. 10 – první 3 řádky. L je jako S, jen s kličkou dole.

M – Str. 48 + na str. 49 / cv. 1 (lze si pomoci pastelkami)

KNIHOVNA – dnes jsme se seznámili s knihovnou. Mám pro děti přihlášky. Prosím pak o vyplnění. Zašli bychom pak společně s dětmi.do knihovny a nechali si nahrát knihovnu do karty ISIC. Kdo už ji má, dejte mi zprávu, prosím

 

14.3.

ČJ – písanka str. 7 – nula, u Oty, dále str. 8 – Nána, Nela nosí noty.

     – písanka str. 9 – nejprve zkusit ve větší velikosti na mazací tabulku / na papír, poté první 3 řádky z písanky + dole je také jen P (nebudeme přepisovat tu větu). P se začíná ,,plochým S,”, poté se dodělá ,,kapka” směrem doleva a nahoru doprava. Poté se udělá taková ,,hlavička”. 

Prv – procvičování na test (hlavně Nemoci a úrazy). Video  Hurvínek u lékaře i jiné. Teploměr – co ukazuje, kdy je teplota ok, kdy už zvýšená a kdy jde o vysokou teplotu. Co užíváme při nemoci – léky,sirupy, čaje s citronem, vitamíny, obklady…

13.3.

Čj – Slabikář str. 54 – básnička + modře H, h. Brýle + co dalšího začíná na H/h? 4 sloupce slov vedle hřibu+ obloučky u dlabik. Dále str. 55 – smajlík a tulipán č. 3

     – písanka str. 7 – 3 řádky. A ze str. 8 – 2 horní řádky a první věta přepis.

M – Matýsek str. 47

 

12.3.

Čj – Slabikář str. 51 – ústně, co je ovoce a co zelenina, dále str. 52/cv. Slávek… a také si mohou zkusit otazníček

     – psali jsme věty na přepis: Ála má tele. Máma solí.

     – ukazovali jsme si psací n, N


M –  Matýsek str. 44/cv. 3 a ze str. 45/cv. 2 a 4

Prv – opakovali jsme- části těla, důležitá telefonní čísla, části dne + jídla (ráno – snídaně apod.).

        – Oskárek str. 42/cv. 1, 2, dále str. 43/cv. 1, 2, 3 – může vyzpovídat sourozence/rodiče a jako příprava na test poslouží str. 44

       – bavili jsme se o péči o tělo: hřeben a kartáč – vlasy, zubní kartáček a pasta – zuby, mýdlo (houbičky/žínky) – tělo, nůžtičky – nehty

     – PŘÍŠTÍ TÝDEN TESTÍK

 

7.3.

Čj – Slabikář str. 48 – čtení o dívkách, dá. 49 – libovolná 2 cvičení a ze str. 50/ cv. trojúhelník a puzzlík

     – písanka – y (první řádek + si to zkusit i na ten úplně dole)

5.3.

Čj – Slabikář str. 46/cv. modrý trojúhelník, dále str. 47 – kytička 19 a 20. U dělání obloučků (označování slabik) dbát na to, že au, ou a eu ,,jsou kamarádi, kteří se drží za ruce a které nemůžeme rozdělit”). Dále čtení slabik z domečku a slov v zeleném, žlutém a modrém sloupci. 

M – zabývali jsme se krychlovými stavbami (stavění z kostek dle půdorysu – nemusíte dělat, ale pokud si to děti pamatují, můžou Vám to vysvětlit :))

    – hledali jsme po třídě příklady na + a – (různé úrovně: 5 + 3 = , _ + 2 = 6, 5 + _ = 9 a to samé u odčítání). Příklady si pamatovali a poté šli zapsat do sešitu na lavici (trénink paměti). Příklady poté vypočítali. 

Prv – Video – Hurvínek u lékaře (Tlouštík)

       – Oskárek str. 40

      – YT písnička od Karol a Kvítka: Důležitá čísla – IZS

4.3.

  • Čj – písanka str. 2 – 2 řádky opis a 2 řádky přepis

     – prac. list (nahoře nápis ,,ŠKOLA” – dodělat tužku, dále druhá stránka – tulipán + křížovka

M – Matýsek str. 38 dodělat + str. 39

25.2.

Čj – Slabikář str. 44 – horní sloupce, dům se slabikami, slova v barevných obdélnících a cv. modrý trojúhelník

M – Matýsek str. 36 dodělat a ze str. 37

ZÍTRA SI BEREME BATŮŽEK, SVAČINU, PENÁL A KRTEČKA.

Děti si nechávaly učení ve škole. 

24.2.

Čj – písanka str. 30 – na dolní linku věta: Ota má psa.

M – Lachtánek – dodělat str. 10 (devítky)

    – Matýsek str. 35/cv. 4, 5 a ze str. 36/cv. 3

     – opisovali jsme z tabule 10 příkladů na sčítání a odčítání do 8 (příklady běžného typu i např. __ + 6 = 8, nebo 7 – _ = 2)

 

20.2.

Čj – Slabikář str. 42/cv. modrý trojúhelník, pusa a ze str. 43/cv. kytička 18

M – Lachtánek – píšeme 3 řádky 9 + domino dole

    – Matýsek str. 34 – /cv. 34 a ze str. 35/cv. 1

 

19.2.

ČJ – trénovali jsme podobu posledních písmenek a poté nacvičovali na ples

M – Matýsek str.  33/cv. 1

Prv – str. 38/cv. 2 a str. 39/cv. 1

18.2.

Čj – Slabikář str. 39/cv. kytička 16 – pozorně číst, dobarvit výšivky, 17, sloupečky, střecha

M – Matýsek str. 31/cv. 2, 3 – první dva sloupce písemně, zbytek ústně

 

17.2.

Čj – písanka str. 29

    – Matýsek str. 30

ZÍTRA NEJDEME K SENIORŮM (MAJÍ DOPORUČENO NEDĚLAT SKUPINOVÁ SETKÁNÍ).

7.2.

Čj – Slabikář str. 38 – v básničce modře Š,š, brýle – říkat slova na š + vymýšlet svá, dále sloupce slov vedle brýlí (koš..) a věty Dáša…  Ptát se poté na – Co dělá Lukáš? Dítě se podívá znovu do textu a celou větou odpoví. Trénujeme orientaci v textu i paměť (kdo co dělal – něco si mohou pamatovat hned). Dobrovolně – pod obrázkem skládat slova ze dvou slabik (horní slabika je první slabika a spodní slabika je druhá slabika).

Přeji marodů brzké uzdravení. Těšíme se na ně v pondělí 17. února! 🙂

 

6.2.

Čj – písanka str. 28

M – Matýsek str. 29/cv. 1, 4

Prv – u postavy člověka jsme si ukazovali základní části těla + detailněji dokreslovali obličej

5.2.

Čj – Slabikář str. 36 – čtení slov a vět vedle brýlí + str. 37 / dům, barevné sloupce, kytička a modrý trojúhelník

M – Matýsek str. 27/cv. 1 a str. 28 celá (lze si pomovi např. Pastelkami)

4.2.

Čj – Slabikář str. 34/cv. sovička (tužkou dodělat domino) a str. 36 – úvod do K,k 

     – písanka str. 27 – celá strana (kromě A,a), u kluka (Adama, Aleše…) – velké A


M – Matýsek str. 24/cv. 5, str. 25/ cv. 3 a str. 26, str. 27/cv. 2, 4

ZÍTRA JE KOSTÝMOVÁ ZKOUŠKA NA PLES. 

3.2.

Čj –  Slabikář str. 33 – rychlé opakování (čtení srozumitelné, plynulé) a str. 34/cv. kytička 12, 13 a sloupce vpravo (barevné). Dětem se trochu pletou nejnovější písmenka a trošku si i začínají domýšlet (chybně) konce slov, tak ať si na to dají pozor.

M – krychlové stavby (pokračování, stavba dle plánku)  

    – Matýsek str. 24/cv. 1 a str. 25/cv. 1

 

VE STŘEDU KOSTÝMOVÁ ZKOUŠKA (NEMOCNÍ HNED JAK DORAZÍ DO ŠKOLY). Děkuji.

30.1.

  • písanka str. 26
  • v příštím  týdnu (Středa) – kostýmová zkouška (ve Čt tu totiž nebudu…)

29.1.

Čj – písanka str. 24 – los (zde je složitější napojení ,,o” a ,,s”, natrénovat mimo), dále slovo les u obrázku a dole na lince a nakonec slovo pil. Na str. 25 / slovo lis a pes a vykřičník

Prv – uč. str. 36 a 37 a ze str. 38/cv. 3

M – Matýsek str. 20/cv. 2 a str. 21

28.1.

Čj – písanka str. 23 – lo a to + velké O u obrázku holčičky – PŘE PSANÍM ALE TRÉNOVAT STRANOU (l + náběh na o – takové zaseknutí, jako když kočka ťapkami prosí, nebo.. :D; poté se kus vrátíte doleva a doděláte běžným způsobem o). Dále str. 24 – le a les (2 řádky, hlavní je posunovat ruku).

    – Slabikář str. 32 – D, v básničce modře D,d, čtení vět vedle brýlí. Str. 33/ cv. dům, sloupce vpravo, kytička 11. 

M – dělali jsme běhací diktát příkladů a také jsme z krychliček stavěli stavby dle počtu teček na papíru (je to z matematiky prof. Hejného, orientace v prostoru). My jsme ale neměli barevné krychličky. Půdorys z teček jsem dělala jednobarevnou fixou. Šlo o to se zorientovat, které to ,,místo” má kolik pater. Těžší bylo mít 2×2 čtverec, tudíž byly dva sloupce za tím prvním (částečně to tedy mají děti zakryté). Pokud nerozumíte, co tím myslím :D, nevadí. Ukážu to dětem ve škole. 

PŘIPOMÍNÁM NA ČT SLAVNOSTNÍ OBLEČENÍ + TVRDÉ DESKY NA VYSVĚDČENÍ.

27.1.

Čj – Slabikář str. 30 a 31 – čtení (dělání mističek, doplňování vět – trojúhelníček)

M – Matýsek str. 18 a 19- str. 18 stihli všichni, ze str. 19 hlavně cv. 2 (a dále dobrovolně), dále str. 20/cv. 3

 

24.1.

Čj – Slabikář str. 28/ tužka (doplňují velkým tiskacím písmena, aby vznikla výše zapsaná jména)

    – zkoušeli jsme si psací o na mazací tabulku (začíná se vpravo nahoře, chvilinku se ,,jde” po lince doleva, poté se udělá bříško vlevo, dotkne se linky a když se ,,jde nahoru”, směřuje se na začátek doprava nahoru – vznikne tam takový zobáček, poté se už jen přidá klička, kterou už umí z ,,t”)

  – písanka str. 23 – první dva řádky + přepisový řádek dole

M – dnes jsme dělali také něco z matematiky – pracovní list, pošlu e-mailem

23.1.

Čj – Slabikář str. 27 celá (kytička 8, barevné sloupce, domeček, černo-růžová slova)

     – písanka str. 21 – přepis (li te) a teploměr (= te) a ze str. 22 – první dva řádky

M – Matýsek str. 16

22.1.

Čj – Slabikář str. 26 – nové písmeno Z (co začíná na Z), modrou Z,z v básničce, slabiky pod obrázkem – přečíst + skládat slova (spojíme slabiku z horního řádku se slabikou z dolního řádku). Dále str. 27 – kytička č. 8

    – čtecí proužky – čtení

M – ověřovací test + sudoku s obrázky

Prv – uč. str. 35

     – opakování – stěhovaví x stálí ptáci

Prosím, podívejte se do online pokladny. Někteří z Vás jste trošku v mínusu, někteří máte už málo peněz. Děkuji. 

 

21.1.

Čj – opakovací písemná práce za první pololetí

      – Slabikář str. 25 (číst, dělat mističky)

M – Matýsek str. 14 a ze str. 15/cv. 1

    – procvičování na zítřejší písemnou práci – slovní úlohy (znázornit a napsat příklad, pozor na – / +), dále znaky rovnosti

20.1.

ČJ – opakovali jsme přepis (na tabuli ,,sů” tiskacím – dítě napíše psacím ). Dále určování počátečních slabik. Např. jsem ukázala obrázek lízátka a dítě spojillo se slabikou ,,LÍ”.

– písanka str. 18 – první 3 řádky

M – trénovali jsme rozklad čísel (např 6 se rozdělí, acičky dolů, na 2 a…?), dále úlohy typu 5 + …. = 6, nebo 3 … 2 = 5)

16.1.

Čj – pracovní list (naskenuji a pošlu e-mailem)

     – zkoušeli jsme si na mazací tabulku písmeno t (je to jako nácvik biče z Myšiček + spodní klička – trochu nahoru, klička směrem DOLEVA, oblouček se dotýká linky a končíme takovou mističkou). 

M – uč. str. 12/cv. 1 ústně, cv. 2 – jen druhý řádek a cv. 4. Dále str. 13/cv. 1, 3, 4

     – hráli jsme ,,Krále počtářů” – tři děti se postaví vedle sebe a po mém zadání příkladu musí co nejrychleji vykřiknout výsledek. Kdo je první, pokračuje ve hře.

 

15.1.

Čj – písanka str. 17 – první 3 řádky

     – skládali jsme na koberečcích slova – máslo, Jan, ulita, jelen

    – zkoušeli jsme si psát na tabulky slova – sele, malé, les (šoupat ruku, hezky napojovat)

     – Slabikář str. 24 – čtení vět o tetě a pletení = 3 odstavečky

M – uč. str. 10 a ze str. 11/cv. 3

    – lachtánek str. 9

Prv – uč. str. 32/cv. 3, 4, dále na YT videa ze záchranných stanic (Lipec, Makov) a záznamy různých fotopastí. Dále uč. str. 31/cv. 1, 2 (u čtení dělat obloučky – označit slabiky)

 

13.1.

Čj – písanka str. 16

     – Slabikář str. 23/cv. sovička (svislými čarami 

M – Lachtánek – 2 spodní řádky 7 a ze str. 9 – 1., 2, 5. a 6. řádek

   – tvořili jsme příklady na sčítání a odčítání – nakreslila jsem dominovou kostičku (vlevo 3 puntíky a vpravo 1) a z toho jsme udělali 2 příklady na sčítání (3 + 1 = to, co vidí, tedy zapíší číslicemi), poté ve druhém řádku výměna, čili 1 + 3 = ). Dále 2 příklady na odčítání – odčítáme od největšího čísla. 4 –  (levá část, čili 3) a poté ve čtvrtém řádku 4 –  pravá část kostičky (1). Toto jsme dělali společně. D8le jsem na tabuli nakreslila kostičku se 2 a 3 puntíky. A děti měly zkusit samostatně vytvořit 4 příklady dle této kostičky. 

 

10.1.

Čj – Slabikář str. 22 – čtení, povídání

     – společné čtení str. 16 a 17

     – vymýšleli jsme slova na v

     – psali jsme diktát psacích písmen do sešitu (malé psací m, malé psací ééééééé…)

V ÚTERÝ JDEME K SENIORŮM.

9.1.

Čj – Slabikář str. 22 – ukázali jsme si V a v. V básničce modře kroužkovali V, v. Povídali jsme si – brýle + co kdo vymyslel. 

     – skládali jsme slabiky a slova na koberečku (osel, nota, NOTY apod.)

M – pracovní list- máte v e-mailu i s informacemi

    – Matýsek str. 9/cv. 2 a 3

8.1.

Čj – písanka str. 15 – 3 řádky

      – Slabikář str. 19/cv. horní černo-růžový text, dále str. 20/cv. A/N a kytička č. 5. Ze str. 21/cv. pusinka – přečíst, udělat při tom mističky + úkol navíc je modrou zakroužkovat M,m , zeleně U, u a oranžově N,n. Dále dobrovolně cv. tenisák. 

M – uč. str. 8/cv. 1, 3, 4

Prv – uč. str. 25/cv. 1, dále str. 30/cv. 1, 2, 4

7.1. 2025

Čj – písanka str. 14 – 3 řádky opisu 

     – Slabikář str. 18 – seznámení s novým písmenem, co začíná na N… + u básničky modře zakroužkovat N,n. Brýle – pojmenovat slova. U černých 4 řádků mističky tužkou a přečíst. Dále pero – přepsat ,,pije” do modrých okének a přečíst. To samé s ,,lije”. 

M – uč. str. 7 – cv. 1, 3, 4 a ze str. 8 cv. 2

 

19.12.

UČIVO ZA DNEŠEK + NA 2 TÝDNY PRÁZDNIN (pokud možno ať si práci rozdělí; není vhodné dělat vše naráz). Je fajn trénovat pravidelně, aby to pro ně v lednu nebyl šok ;o):

Čj – Slabikář str. 14 – 17 trénink čtení

     – písanka str. 11, 12, 13

M – uč. str. 2/cv. 5, dále str. 3/cv. 2, str. 5/cv. 1, 4

18.12.

Čj – Slabikář str. 13 – čtení + obloučky (domeček, balónek 9 a zelené a žluté sloupce), dále str. 14/cv. balónek 10 a tenisák

      – písanka str. 10 – 4 řádky opisu a 1 řádek přepisu (přepis z tiskacího do psacího – le, lu)

M – pracovní list (pošlu e-mailem)

   – uč. č. 2 – str. 1/cv. 2, 4 a ze str. 3/cv. 1, 3 a ze str. 3/cv. 1, 3

Prv – vánoční zvyky (pustila jsem pár videí z YT a povídali jsme si, jaké zvyky dodržují děti doma), dále uč. str. 21/cv. 2 a 3  ústně, dále str. 22/cv. 1 a 3 ústně. 

VE ČTVRTEK JE PYŽAMOVO-PLYŠÁKOVÁ PÁRTY (PPP) – učíme se normálně, ale děti si přinesou na převlečení pyžama (případně župánky – podle toho, v čem doma chodí v Ne ráno/dopoledne :D) a také plyšáčky.

PROSÍM O DODÁNÍ TAJNÉHO JEŽÍŠKA DO ŠKOLY, pokud to bude možné (kdyby dítě nedorazilo – kamarádem, sourozencem). 

 

16.12.

Čj – Slabikář str. 12 – v básničce modře zakroužkovat J a j. U slabik a čtení obloučky. 

      – zkoušeli jsme si do sešitu diktát písmen – malé psací m, malé psací ííííííí apod. 

M – uč. str. 52/cv. 3 (dávat si do oválku první dvě čísla = čili první příklad, nad oválek psát mezivýpočet)

    – uč. str. 54/cv. 2, 3

VE ČTVRTEK JE PYŽAMOVO-PLYŠÁKOVÝ DEN – učíme se normálně, ale děti si přinesou na převlečení pyžama (případně župánky – podle toho, v čem doma chodí v Ne ráno/dopoledne :D) a také plyšáčky

ZÍTRA JDEME K SENIORŮM A VŠICHNI (ZDRAVÍ ;O)) MAJÍ OD 8:00

PROSÍM O DODÁNÍ TAJNÉHO JEŽÍŠKA DO ŠKOLY, pokud to bude možné (kdyby dítě nedorazilo – kamarádem, sourozencem). 

 

12.12.

Čj – Slabikář str. 10 – projít si psací písmenka, dále str. 11 – čtení sloupců vpravo (oranžový, žlutý a zelený)

M – Matýsek str. 52/cv. 1, 2 (sčítací trojúhelníky, směrem nahoru se sčítá) a ze str. 56/cv. 3 a 4

 

11.12.

Čj – Slabikář str. 9  -čteme balónek č. 7 a modro-růžová slova (+ udělat obloučky), dále str. 10/cv. hvězdička (přečte se vše, mističky se udělají + zakroužkuje pouze správné slovo – obrázek napoví).

     – písanka str. 8 / přepis (tiskací le – napíšeme psací le), a u letadla píšeme také ,,le” psacím písmem (LEtadlo začíná na ,,le”) + na str. 9 – le, le a le, s

M – Lachtánek str. 8 – první tři řádky + poslední (domino)

     – Kapřík – psaní čísla 6 ve třech velikostech

     – Matýsek str. 51 – celá (napsat příklad, vybarvit mince)

Prv – uč. str. 28/cv. 1 a dále str. 29 (+ povídání o zvycích v rodinách dětí)

10.12.

Čj – Slabikář str. 7 – četli jsme (+ označovali mističky) – domeček, hvězdička, balónek 4, balónek 5

     – písanka str. 8 – 3., 4. řádek a ze str. 9 – první dva řádky (druhý jsme dělali ,,lí”)

     – Slabikář str. 8 – modře T a t u básničky, povídání o obrázcích v brýlích, hvězda -čtení a obloučky, slova a věty vedle brýlí – čtení. Dále ze str. 9 – slabiky na domečku, balónek 6, zelená pastelka a čtení slov (hvězda)


M – Matýsek str. 49/cv. 3 – děti opisovaly do Kapříka první dva sloupce (první řádek se vždy vynechává, do druhého se vpravo píše datum a od třetího se už píší sloupce). 

     – Matýsek str. 50 celá + dobrovolně ze str. 54/cv. 2 a 4

9.12.

Čj – T/t – seznámení s novým písmenem (co vše začíná na T?)

     – zkoušeli jsme si napojení písmen, slebiku ,,le” (psacím písmem) a poté v písance – str. 8 – 2 řádky

M – přepisovali jsme do Kapříka žlutý a zelený sloupeček – Matýsek str. 47/cv. 3, dále str. 50/cv. 4 a 3 (to dobrovolně) 

 

6.12.

Čj – písanka str. 2, 3, 4 , 5 – na každé stránce jeden řádek daného písmenka 

    – Slabikář str. 6 – čtení slabik v domečku (dělat obloučky), slov u hvězdičky (také obloučky) a číst balónek č. 3 (obloučky u slabik) a u puzzlíkového úkolu vybarvit slabiky, které vytvoří slovo, stejnou barvou

       – rozdali jsme si sešity na Čj – úkol je první stránka (psát m, í, u, p, s) – dám ve škole

  V E-MAILU MÁTE DŮLEŽITÉ INFORMACE KE KONCI ROKU – BESÍDKA, DÁRKY, PSANÍ…

 

5.12.

  • Andělská ČJ (list dětem předám) – jednalo se o psaní všech dosud známých písmen
  • Mikulášská ČJ (list předám) – barvení dle písmen
  • Písanka str. 6 – 3 řádky (předem ať si to zkusí trénovat na papír / tabulku) a ze str. 7 – 4řádky
  • Čertí M – mix úloh (list předám) – číselná řada, určování počtu, sčítání a odčítání) + čertí barvení

4.12.

Čj – Slabikář str. 5 – čtení slabik u domku (+ udělat mističky = slabiky), čtení slov pod obrázky (+ označit slabiky) a čtení balónku 2

M – skládali jsme s číslic příklady, dále jsme určovaly pomocí znaků rovnosti a také jsme sestavovali číselnou řadu (např. od 2 ukázat 3 další karty vzestupně, nebo od 5 čtyři karty sestupně)

      – dále uč. str. 42/cv. 3, str. 47/cv. 2 a 3 – JEN modrý a růžový sloupec (dopsat = a výsledek), str. 48/cv. 4

Prv – uč. str. 26 + básničky a písničky o čertech

 

3.12.

Čj – Slabikář – četli jsme balónek ze str. 4

     – házeli jsme písmenkovou kostkou a vymýšleli slova na hozená písmena (M, L, P, S, O, E)

     – písanka str. 7 – první 3 řádky (zkoušeli jsme si předem na mazací tabulku – horní zátrh, dva úzké obloučky a spodní zátrh)

      – Básnička (nazpaměť):

Čertík, čertík neposeda,

nesedí a všude běhá.

Skáče pořád tam a sem,

mrská přitom ocasem.

Z očí jako dvě sestřicky, 

koukaj malé jiskřičky.

Mikuláš ho všude hledá,

je to čertí neposeda. 

M – Matýsek str. 44/cv. 2, 3 (+ propojení s prvoukou – určovat druhy listů), dále str. 46/cv. 1, 3

 

2.12.

ČJ – Slabikář str. 3 – prošli jsme si tiskací písmena a ve dvojicích určovali také psací, ze str. 4 – slabiky, slova (dělat obloučky) a balónek 1 je za domácí úkol (čtení)

M – str.  43/cv. 1 a ze cv. 2 jsme stihli jen první řádek

29.11.

Čj – ,,odemykali jsme Slabikář” – pracovní list ve skupinách (chybějící utvoří svou skupinku a také budou odemykat Slabikář)

 M – Lachtánek str. 6 a 7 dodělat

 

28.11.

Čj – ŽA str. 46/cv. pusinka a tužka a ze str. 47 dodělat srdíčko

     – ŽA str. 48/cv. papoušek – přečíst dítěti + co tím asi chtějí říci? Dále růžová pastelka (vybrat si fialovou, nebo zelenou). A popravdě nevybarvit to, co by dítě nepřečetlo. 

      – písanka str. 5

M – Lachtánek – dodělat na str. 6 – nuly + na str. 7 – 3 řádky čísla 6

    – Matýsek str. 41 dodělat a ze str. 42/cv. 1

 

27.11.

Čj – ŽA str. 

     – zkoušeli jsme si na mazací tabulky malé psací s (začátek je stejný jako u i, u, poté se od špičky jde malinko zpět a pak se udělá břííííííško, které se dotkne linky, poté se obloučkem vracíme k základní šikmé prohnuté čáře)

M –  Matýsek str. 39/c. 1 a 3 (toto cvičení tužkou – udělat rovná se a výsledek)  a ze str. 41/cv. 2

PRv – ukazovali jsme si rodinné fotografie (může přinést po příchodu do školy)  

        – Oskárek str. 20 celá (smajlík se čte jako ,,radost” – ať na to dítě zkusí přijít). Samolepky – zezadu bere ty první smajlíky (jsou 2), ty další ne, to je na jiné cvičení. Smajlíkem označení správné chování dítěte. A ze str. 21/cv. 1.

ÚKOL Z MATEMATIKY JE AŽ NA PONDĚLÍ (dnes jsou adventní dílny).

26.11.

Čj – ŽA str. 45/cv. vajíčka číst, kytička – dělat obloučky pod slabikami a číst a dále tužka – psát I a i

     – písanka str. 3 dodělat (vedle injekce psát i a na spodní řádek střídat – l, e, u…)

M – Matýsek str. 37/cv. 1, 2, 3 a ze cv. 4/ žlutý a zelený sloupeček (přepisovali jsme do Kapříka)

 

25.11.

Čj .- písanka – 3 řádky na str. 4 a ze str. 3 – 5 řádků

M – diktát čísel, vymýšlení slovních úloh (na tabulku) + napsat příklad

Hv – koledy Pásli ovce, Půjdem spolu do Betléma, Štědrej večer

 

21.11.

Čj – trénovali jsme čtení různých slabik a slov

      – ŽA str. 41/cv. sovička (psát malým tiskacím první slabiky), kytička (dělat obloučky + číst) a tužka. Dále ze str. 42/cv. kytička + vymýšlet věty na slovní spojení (např. U lesa jsem viděla srnku.)

     – na mazací tabulku jsme si zkoušeli malé psací u (,,bič” směrem nahoru, úzká trubička a spodní zátrh). 

M – Matýsek str. 36/cv. 3

     – Lachtánek str. 6 – 3 řádky nul

     – psali jsme testík na sčítání a odčítání (opis z tabule + výpočet)

 

20.11.

M – vymýšlíme slovní úlohy (já jsem na PC pak pomocí šipek psala příklady, které děti vymyslely):  https://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminus3_do5.htm

  • Matýsek str. 37/cv. 4 – přepisovali jsme sloupečky do Kapříka (mohou kamkoliv na papír)

Čj – písanka str. 2 – 5 řádků (pátý je přepis, čili vidím tiskací a píši psací)

Prv – opakovací test stromy, dále uč. str. 18 (vše ústně, u cv. 3 jména sourozenců a rodičů) a ze str. 19/cv. 1 a 2. A ještě bych ráda, aby si na příště přinesli fotografii rodiny (jednu všech, jestli se fotíte, nebo i několik fotografií). 🙂

 

19.11.

Čj – trénujeme u M,A,L,E,S,O,P,U nejen tiskací, ale i psací varianty 

    – písanka str. 2 – 5 řádků (pátý je tzv. přepis – z tiskacího do psacího, čili malé psací ,,e” opět), jeden z řádků mohou ořezanou pastelkou

     – skládali jsme slova (mohou i psát) – LAMA, LASO, Pepa, maso…

M – Matýsek str. 36/cv. 1, 2, str. 38/vb. 1, 2 a ze str. 40/cv. 1, 2

Prv – trénovali jsme ještě na testík (strom x keř a nakreslit, poznat jehličnatý x listnatý strom), spojit plod a list (nebo strom)

 

18.11.

Čj – ŽA str. 40/ cv. budík, papoušek a tužka

M – Matýsek str. 34/ cv. 3 a str. 35 / cv. 1,3, 4

   – zkoušeli jsme rozklad čísel, např. 4 a pod tímvidlice a vlevo 1 a vpravo je třeba doplnit číslo 3 

15.11.

  • pracovní list z M (znázornit pomocí kolečka a škrtání u odčítání / kolečka a puntíku u sčítání)
  • pracovní list na ČJ – psaní (l – 4 řádky, e – 3 řádky), poslední část nechat volnou
  • budu se těšit na konzultacích 🙂

 

14.11.

Čj – Pracovní list str. 20/cv. 2 (kromě i a u)

    – písanka str. 1 – další dva řádky psacího l

    – ŽA str. 38/cv. puzzlík a srdíčko a ze str. 39/cv. sovička

M – Matýsek str. 33 celá (důraz na pochopení toho, co znamená výsledek v dané úloze + rozdíl mezi sčítáním a odčítáním). 

 

13.11.

Čj – pracovní list str. 19 (kromě cv. 4), dále str. 20/cv. 1 (dám i s písankou na vrátnici Mikymu, pardon..)

    – písanka – str. 1 (4 řádky)

Prv – str. 15 a ze str. 14 keř x strom

M – skládáme z kartiček příklady

     – Matýsek str. 31/cv. 5

 

11.11.

Čj, Hv- povídání o Sv. Martinovi, videa, např.  https://www.youtube.com/watch?v=_pK7UIgEQ34&t=146s

          – ŽA str. 36/cv. kytička, zelená pastelka a ze str. 37/cv. kytička – tužkou slabiky (mističky)

M – pracovní list (svatomartinské počítání) – dám ve škole

ZÍTRA SENIOŘI. 

8.11.

Čj – ŽA str. 36/cv. budík, papoušek (zakroužkovat P,p)

 M – v Lachtánkovi – str. 5

  • trénovat listnaté a jehličnaté stromy, psaní horní a dolní kličky a čtení slabik a slov 

7.11.

Čj – ŽA str. 34/ oranžová hvězda

     – skládali jsme slabiky a slova – máma, lama, maso, osel 

M – Matýsek str. 31/cv. 1 – 3

     – trénovali jsme zápis příkladů hezky pod sebe (v Kapříkovi)

25.10.

úkoly z dnešního dne + úkoly na prázdniny (je třeba trénovat pravidelně…)

Čj – ŽA str.  30 a 31 = čtení

    – Myšky str. 26

Prv – uč. str. 13/cv. 1, 2, 3

M – Lachtánek str. 4

24.10.

Čj – ŽA str. 28/cv. kytička (modře zakroužkovat S, s), dále str. 30/cv. kytička, pusinka a druhá kytička

    – Myšky str. 24 a 25 (až na poslední 2 řádky)

M – uč. str. 26

 

23.10.

Čj – Myšky str. 23 dodělat

    – ŽA str. 28 – povídáme si o S, s (jaká slova začínají na S, s), budíček a papoušek – označit modrou S a s (zakroužkovat). 

M – zkoušeli jsme vyvození příkladů z ,,magnetkových příkladů” (foto zašlu e-mailem). Děti podle magnetek (ovoce, pečivo, zelenina…) sestaví příklad na sčítání (do 3). Pomocí pastelek si i příklad znázorní (lépe si uvědomí výsledek). Poté příklad psaly na tabulky. 

Prv – uč. str. 9/cv. 1, dále str. 10 a ze str. 11/cv. 1, 2

      – příklady jsme si také zkoušeli přepisovat do papíru (nafotila jsem jim stránku z Kapříka a předepsala číslice a příklady) – bude v e-mailu

 

22.10.

ČJ – ŽA str. 26/cv. tužka (doplnit slabiky a pak všechny slabiky číst OPAKOVANĚ a udělat i obloučky při prvním čtení), zelená pastelka – modře zakroužkovat E,e, É, é.. Dále st. 27/cv. růžová pastelka a sovička. Číst opakovaně a dbát na hezké plynulé spojení písmen do slabik.

    – Myšky str. 21 dodělat a str. 22 a čtyři řádky ze str. 23

M – uč. str. 23 dodělat, dále str. 24 a ze str. 25/cv. 1

ZÍTRA HALLOWEEN V DRUŽINĚ A VE ČT BĚHEM DOPOLEDNE (akce školního parlamentu)

21.10.

Čj – ŽA str. 25 – pusinka (tužkou si udělat také slabiky = mističky, ať jeto jejich tempem) + vymýšlet slova, která na danou slabiku začínají. Dále cvičení kytička – slabiky dělat. A dole obyčejná tužka – E (děláme to jako L – dolů, doprava a poté nahoře a uprostřed čárka). Malé e – začínáme tou ,,hlavičkou” z poloviny. 

M – uč. str. 23/cv. 1, 2 (nový obrázek = ,,koupila”). Ze  cv. 2 – JEN první větu. Přečíst větu, doplnit si u obrázků cenu ovoce (koukat na Matýskův obchůdek), napsat podle toho příklad (dle pořadí ve větě), vybarvit jednokoruny v peněžence a poté stejný počet vybarvit v měšci (někdy je třeba využít Matýskovy rady a vyměnit dvě jednokoruny za jednu dvoukorunu).

    – Kapřík – 3 ve třech velikostech

Na Pč na 24.10. – kus bílé nevzorové látky (či kapesník), černá fixa a provázek. 

 

18.10.

Čj – Myšky str. 21 – kromě posl. 2 řádků

     – ŽA str. 24 – seznámení s E (co začíná na e…) a budíčkový úkol, papoušek – modře E a e zakroužkovat, oranžová pastelka – modře vybarvit políčka s E a e.

M – uč. str. 22/cv. 2 a 3 (zde jsme četli a dopsali = a výsledek; počítali jsme pomocí pastelek, lze i s kaštany, kostkami…)

OD PŘÍŠTÍHO TÝDNE ZAČÍNÁM DÁVAT I JINÉ ZNÁMKY NEŽ 1.

17.10.

Čj – čtení slabik s m i s l

    – Myška str. 20 (předtím si to zkusit na papír / mazací tabulky) – ať nemají L ,,roztažené nohy”, ať si říkají ,,doprava, doprava, dopravaaaa a klička” 🙂

M – Lachtánek str. 3 – kromě posl. 2 řádků

     – Matýsek str. 20/cv. 4 a ze str. 21/cv. 5

16.10.

Čj –  ŽA str. 22/cv. tužka – modrou zakroužkovat L a l. Oranžově M,m. Dále str. 23/cv. červená pastelka  a zelená pastelka 

Prv – str. 7 a str. 8/cv. 3

Na Pč na 24.10. – kus bílé bezvzorové látky (či kapesník), černá fixa a provázek. 

 

14.10.

Čj – skládali jsme na koberečku slabiky ma, má, la, lá, LA a slova máma, lama, malá (lze i psát). (Slova ať si vytleskají, nejprve dělají slabiku po slabice a pak slabiky spojí.)

  M – Lachtánek – první dva řádky trojek (předtím jsme si to zkoušeli na mazací tabulku)

       – Matýsek str. 20/cv. 3 a str. 21/cv. 2, 4

11.10.

Čj – https://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pismenom2.htm

      – Myška str. 14, 15

       – ŽA str. 22/cv. kytička

10.10.

Čj – ŽA str.  20 – u papouška dodělat kroužkování L a l, dále cv. černá kytička – přečíst + zakroužkovat L a l.  U cvičení modrá pastelka 5x obtáhnout L. Růžová pastelka – cokoliv na L. Zelená pastelka – vybarvit L, l (jakoukoliv barvou kromě červené). A ze str. 21/cv. pusinka, kytička (sami si vzít tužku a udělat obloučky při čtení), tužka.

     – co začíná na L, co končí na L?

     – na záda psát M,m, á, a, Á, A a hádat 🙂

     – Myška str. 14

M – Kapřík – 2 (ve 3 velikostech)

    – Matýsek str. 20 – úvod ke sčítání, znaménko + (a…, ještě něco přidáme…, budeme mít pak větší hromadu/více toho bude), cv. 1, 2, 5 a ze str. 21/cv. 1

9.10.

ČJ – trénovali jsme diktát písmen a slov – velké tiskací M, malé tiskací áááááá, malé tiskací a….. 

     – ŽA str. 19 – pečlivě číst a ke čtení (zároveň se čtením) udělat oblouček pod ma/má. 

      – Myšky str. 18 celá a ze str. 19 – 4 řádky horní (první část je prohnutá, ať si na to dá pozor, druhá část je jako ten déšť – lehce šikmá čára)

M – uč. str. 18  + ze str. 19/cv. 1

Prv (Oskárek) – str. 5/cv. 1 a cv. 3. Dále ze str. 6/cv. 1 a 3. A na závěr povídání o cestě do školy a o bepečnosti – str. 7/cv. 1.

 

8.10.

ČJ – učili jsme se psát malé a (jako háček na vánoční ozdoby + bříško) na mazací tabulku a poté do ŽA str. 17 dole

     – ŽA str. 19/cv. kytička a pusinka

M – Lachtánek – dodělat str. 2

     – uč. str. 17 dodělat

PŘIPOMÍNÁM 15.10. NÁVŠTĚVA SENIORŮ – pokud dítě nebude úplně ok, prosím, ať k nim raději nechodí, pokud to půjde. 

 

7.10.

ČJ – Myšky str. 16 a polovina str. 17

     – trénovali jsme čtení slabik ma, má, MA, MÁ, Ma, Má

M – Matýsek str. 12, 16 a ze str. 17/cv. 1,2

     – Kapřík – řádek nejmenších jedniček

     – Lachtánek – první dva řádky dvojek

 

4.10.

ČJ – ŽA str. 17/cv. tužka a ze str. 18/cv. pusa (čteme slabiky – mmmma, mmmmáááá). Růžová pastelka – např. myslím si jablíčko, které má na sobě dlouhou slabiku máááááá a je složená z velkého tiskacího M a z malého dlouhého tiskacího á (zopakovat + ať děti vybarví). Takto nadiktujte 4 jablíčka. Nejprve můžete zkusit společně, pak ať si to dítě zkusí samo. 

3.10.

Čj – ŽA str. 16/cv. květina černá, červená pastelka a ze str. 17/cv. zelená pastelka – modrou zakroužkovat A, Á, a, á. Dále cv. puzzlík – zuli jsme si boty každá bota do jedné ruky. Levá ruka s botou do strany + říci M. Pravá ruka do strany a říci a. Poté bouchnout o sebe + říci ma. Nebo bouchnout a držet boty u sebe = máááá.  A u cvičení růžová pastelka – dělat oblouček pod slabikami. Ale POMALU – pusa se připraví na M a dlouze drží ,,mmmmmm”, oči se posunou o jedno místo doprava a až dítě bezpečně ví, jestli vysloví krátce ,,a”, nebo dlouze ,,á”, přestane m a začne A. Při tom děti dělají pohyb tužkou, dělají oblouček. Vznikne tedy pak slabika MA, nebo MÁ (zpočátku ať to přehání). 

M – psaní 1  novém sešítku (A5) – můžete poslat sourozence, nebo se dohodneme s paní vrátnou na předání). Jedničky na první a třetí stránce (je to vždy jen jeden řádek). 

 

2.10.

ČJ – ŽA str. 16 – ukázat si všechny 4 tvary písmene A, u budíku – podívat s na slova, pojmenovat obrázek (u člověka vymyslet i jiná jména na A), modře zakroužkovat všechna A, a. Papoušek (básničku po mne děti několikrát opakovaly) – také modře zakroužkovat A, a + á a Á (zakroužkovat i s čárkou). 

     – uvolňovací cviky – pošlu e-mailem (oválky = skořápky vajíček) – hlavně uvolnit zápěstí, správně držet tužku (dětí znají básničku)
M – Lachtánek (druhá strana Myšek – fialové uvolňovací cviky tedy) – str. 1 (ale nedělat to najednou, po částech)

    – na papír jsem jim napsala znaky rovnosti a děti dávaly na dvě hromady různý počet / stejný kostek a mezi ne znaky rovnosti (větší, menší, rovná se, neboli ,,krokodýlky” a =)

Prv – str. 4/cv. 1, 2

 

1.10.

Čj – ŽA str. 14 – nahoře pusinka (na str. 50 dole je ta pohádka), dále otazník a červená pastelka a na str. 15/cv. hvězda – jen M a m (fialovou, nebo růžovou), zelená pastelka – modře zakroužkovat M, m a povídat si o jménech (Vašich, sourozenců, babiček, dědečků…). Ve cv. žlutá pastelka vybarvit M, m žlutě. 

    – Myška str. 11 + v básničce zakroužkovat modře M

M – Matýsek str. 14/cv. 5 a ze str. 15/cv. 1, 2

Vv – modelovali jsme M, m a např. meloun, mandarinku… (zkrátka vše, co začíná na M)

 

30.9.

Čj – povídali jsme si o víkendovém programu dětí

     – ŽA str. 13/cv. tužka dole a str. 14/cv. zelená pastelka (ale upravila jsem zadání – v prvním řádku jsme modře vybarvovali M a m a ve druhém řádku psaní M zakroužkovali)

M – uč. str. 14/cv. 1, 2, 3, 4

 

 27.9.

 Čj – ŽA str. 12 dodělat + papouška naučit zpaměti

– povídání o svatém Václavovi, ukázka svatováclavské koruny

 

26.9.

Čj    – Myšky – čáry (květina astra)

       – ŽA str. 12 – modrá a červená pastelka

     – stavěli jsme z kostek a víček M, m

M – Matýsek str. 13/ cv. 1, 2, 3, 4

25.9.

Čj – Myška str. 9

     – trénovali jsme psaní velkého tiskacího M (nahoru, zobáček, dolů; začínáme dole) a malého tiskacího m (začínáme nahoře, dolů na linku, po té samé čáře nahoru, ke konci se odpojíme a uděláme první kopeček, pak po té samé čáře nahoru a druhý oblouček)

M – str. 12/cv. 1, 2, 3. Nejprve jsme si ale znaky větší a menší zkoušeli fixou na mazací tabulku

Prv – str. 3

24.9.

ČJ – ŽA str. 11/cv. pusinka a na str. 12 – ukázat psací a tiskací variantu (učíme se i říkat: malé tiskací m, velké tiskací M, malé psací m, malé tiskací M), prohlížet si cvičení budík – pojmenovat předměty + vymyslet další mužská jména na M. Dále v tomto cvičení modrou pastelkou zakroužkovat M i m. Domácím úkolem bude ve cvičení papoušek také zakroužkovat všechna M i m a párkrát si zopakovat verše básničky.

      – Myška str. 8 (lodička)

M – Matýsek str. 11/cv. 3, 4 a na str. 12 – seznámení se znaky rovnosti (nic více)

PROSÍM, ABY MI RODIČE MARODŮ DALI VĚDĚT OHLEDNĚ TOHO FOCENÍ, DĚKUJI :).

23.9.

Čj – ŽA str. 10

M – Matýsek str. 10 str. 11/cv. 1, 2

Hv – Miniopera Budulínek (Svěrák, Uhlíř) – je na You Tube

      – Pec nám spadla 

18.9.

Čj – ŽA str. 8 – modrý trojúhelník

    – Myšky (uvolňovací cviky) str. 7

M – str. 8 a ze str. 9/cv. 1, 3, 6

Prv – str. 1/cv. 2 a str. 2 celá 

 

17.9.

Čj – ŽA str. 7 – pusa a mašle

      – Myšky (uvolňovací cviky) str. 6

M – uč. str. 7

 

16.9.

Čj – ŽA str. 6

M – Matýsek str. 6

 

13.9.

Čj – ŽA str. 5/cv. budík opakovat + cvičení pastelka 

    – Myšičky (uvolňovací cviky, fialová) – str. 5

 

11.9. – Čj Myšičky – str.4 – hrnce i vdolky (uvolnit zápěstí, netlačit, oba lokty na stůl, narovnat záda)

        – Čj Živá abeceda (ŽA) – str. 3 dokončit

         – Prv – dostanou učebnici po příchodu do školy