- Vést výuku v prvních až devátých ročnících podle vlastního školního vzdělávacího programu „Vzdělávání, tolerance, integrace“.
- Zapojit do výuky anglického jazyka v 1. až 9. ročníku anglického lektora (rodilého mluvčího).
- Od 1. tříd realizovat povinnou výuku anglického jazyka.
- Od 6. třídy realizovat povinnou výuku druhého cizího jazyka. Nabízíme výuku německého a francouzského jazyka.
- Na 1. i na 2. stupni individuálně pracovat s dětmi se specifickými potřebami včetně dětí nadaných.
Další úkoly
- Dodržovat zásady hodnocení a klasifikace a řídit se vnitřním řádem školy.
- Umožňovat žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení.
- Podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů.
- Vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci.
- Rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých.
- Připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a naplňovali své povinnosti.
- Vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací, rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě.
- Učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní i sociální zdraví a být za ně zodpovědní.
- Vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám a učit je žít společně s ostatními lidmi.
- Pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnostmi a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci.
- Zaměřit vzdělávací obsah, aktivity a činnosti, které ve škole probíhají, na utváření a rozvíjení klíčových kompetencí.
- Zařazovat průřezová témata, která se stanou nedílnou součástí základního vzdělávání jako formativní prvek.
- Soustředit se na osvojení trvalých vědomostí, dovedností a návyků a na tvořivé myšlení žáků s ohledem na jejich jedinečnost. Rozvíjet tvořivé vyučování, volit vhodné metody práce.
- Věnovat pozornost tomu, aby žáci zvládli základní učivo přímo ve vyučování.
- Zařazovat do vzdělávání oblast výchovy k volbě povolání.
- Zaměřit se na rozvíjení čtenářství a čtenářské gramotnosti.
- Věnovat pozornost promyšlené přípravě na vyučování s cílem využít nejvhodnější metody a formy práce.
- Využívat vyučovací techniku, výukové programy a pomůcky.
- Zaměřit se na výchovu ke zdravému životnímu stylu. Součástí výchovy bude prevence sociálně patologických jevů – protidrogová prevence, výchova proti kouření a negativním účinkům alkoholu, problematika šikany a prevence násilí.
- Věnovat pozornost environmentálnímu vzdělávání, vést žáky k ochraně životního prostředí, podílet se na udržování zeleně kolem školy.
- Věnovat náležitou pozornost olympiádám, soutěžím, vyhledávat talentované žáky a uplatňovat jejich přirozenou soutěživost.
- Ve spolupráci se správní firmou zlepšovat vnitřní prostory pro výuku a provoz.
- Spolupracovat s MČ Praha 11 při dalších opravách, úpravách a vylepšeních školní budovy a pozemku.
Hlavní úkoly v oblasti spolupráce s rodiči
- Dále rozšiřovat spolupráci školy, školské rady a spolku rodičů.
- Zajistit informovanost rodičů prostřednictvím webových stránek.
- Organizovat třídní schůzky.
- Uskutečňovat konzultační hodiny.
- Zkvalitňovat zápisy v deníčcích a žákovských knížkách (žáci 1. – 3. tříd).
- Rozšířit formu komunikace a spolupráce prostřednictvím elektronické žákovské knížky (4. – 9. ročníky) a elektronického systému Bakaláři.
- Upřednostňovat individuální pohovory.
- Organizovat ukázkové hodiny a dny otevřených dveří.
- Uskutečňovat společné akce pro děti a rodiče.
Kontrolní činnost
- Vedení školy zaměří kontrolní činnost na plnění osnov a plánů, efektivní organizaci vyučovací hodiny a její celkové využití. Bude posuzovat kvalitu vědomostí žáků směrem k jejich trvalosti a využitelnosti. V tomto školním roce se vybraní žáci zúčastní testování Kalibro, Scio, Matematický klokan, …
- Kontrolní činnost bude zaměřena na způsob, jakým žáci pracují s informacemi, na práci s integrovanými žáky, na využívání dostupných pomůcek, na způsob komunikace s rodiči.
- Dále bude zaměřena na plnění školního vzdělávacího programu v 1. – 9. ročníku a shromažďování poznatků z jeho uplatňování.
- Kontrolní činnost se zaměří i na kvalitu služeb školského poradenského pracoviště, především na plnění preventivního programu školy.
Zapojení do projektů
- Výzva 28 – Od 1.11.2018 – 31.8.2020 je naše instituce realizátorem projektu „Posílení inkluze v ZŠ Campanus 2“ s registračním číslem CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001236, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt naší školy si klade za cíl zvýšení kvality vzdělávání ve své instituci pomocí posílení inkluze v multikulturní společnosti. Během projektu dojde k realizaci odborných a komunitních setkávání s rodiči žáků či jejich zákonných zástupců. S žáky se také bude pracovat při denních aktivitách a projektových dnech na téma multikulturní výchovy a pedagogové se nebudou vyhýbat tématům jako poznávání vlastního kulturního zakotvení, respektování zvláštností různých etnik, lidské solidarity a sociálnímu smíru. Součástí projektu je taktéž další vzdělávání pedagogických pracovníků, pro ucelený koncept pojetí zvýšení kvality inkluze na škole budou zařazeny i stáže pedagogických pracovníků či intenzivní jazykové kurzy českého jazyka.
- Výzva 37 – Od 1.7.2019 – 29.2.2020 je naše instituce realizátorem projektu „MODERNIZACE ZŠ CAMPANUS II“ s registračním číslem CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0001043, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt řeší nevyhovující vzdělávací prostory pro výuku odborných předmětů pro přípravu žáků, v rámci projektu tak dojde k modernizaci učebny Cvičný byt a učebny Zeměpisu.
- Šablony II – Od 1.9.2019 – 31.8.2021 je naše instituce realizátorem projektu „Rovný přístup v ZŠ Campanus II“ s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0015158, který je spolufinancován Evropskou unií. Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, podporu kurikulárních i rozvojových aktivit, aktivit rozvíjejících ICT, i na spolupráci s rodiči dětí a žáků.
- Škola se stala Tréninkovou školou programu Učitel naživo, který je určen absolventům vysokých škol, kteří chtějí učit děti na druhém stupni základní školy nebo na střední škole.
- Škola je zapojena do projektu Učíme se podnikavosti, který je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
- Škola se aktivně zapojuje do přípravy i následných aktivit místního akčního plánu (MAP II) Prahy 11. Díky těmto aktivitám došlo k výraznému zlepšení spolupráce mezi školami JM, ke sdílení příkladů dobré praxe mezi učiteli, ke zlepšení řízení
a plánování ZŠ.
Dlouhodobý plán ZŠ Campanus
Oblast řízení a správy
- aktualizovat jasnou a reálnou koncepci rozvoje školy a strategii pro její naplnění, průběžně ji vyhodnocovat za účasti veřejnosti a zřizovatele, na základě zpětné vazby ji doplňovat;
- vytvořit účinný a srozumitelný systém autoevaluace školy;
- vytvořit a udržovat na škole vstřícný a respektující komunikační systém, zahrnující pedagogy, děti i rodiče a veřejnost;
- udržovat naplněnost tříd v závislosti na celkové kapacitě školy;
- pracovat na tvorbě projektů k získání dotací z fondů EU (vybavenost školy, mezinárodní spolupráce);
- zlepšovat vybavení školy pro názornost a efektivitu výuky, aktualizovat učební pomůcky, doplňovat školní knihovnu, modernizovat vybavení jednotlivých součástí školy;
- zdokonalovat řídící činnost, zvyšovat aktivní podíl pracovníků na řízení a zlepšování práce školy;
- hodnotit a inovovat strategie a plány pro realizaci ŠVP;
- zajistit podíl pracovníků na strategickém řízení a vlastním hodnocení školy, delegovat výkonné kompetence na co nejnižší úrovně řízení;
- pravidelně vyhodnocovat personální rizika a přijímat opatření k jejich odstraňování, zejména v oblasti odborné kvalifikace pedagogů a věkové struktury.
Oblast vzdělávání
- vytvořit srozumitelnou, zajímavou a reálnou vzdělávací nabídku, která bude věkově přiměřená;
- věnovat pozornost rozvoji čtenářské, matematické a sociální gramotnosti;
- zajistit rovné příležitosti pro všechny děti (žáky), systematicky identifikovat individuální potřeby dětí při vzdělávání, spolupracovat s odbornými pracovišti;
- vytvořit vlastní strategii práce s dětmi s potřebou podpůrných opatření, vyhodnocovat její účinnost;
- motivovat žáky k aktivní účasti na různých soutěžích (sportovních, výtvarných a vědomostních) a oceňovat jejich úspěchy;
- zaměřit se na podporu funkčních gramotností u žáků, zejména ve čtenářské, matematické, sociální, přírodovědné, informační gramotnosti a ve schopnosti komunikace v cizích jazycích;
- zajišťovat účinnou individuální péči žákům s výukovými problémy a vývojovými poruchami učení dle doporučení PPP;
- sledovat kvalitu práce pedagogických pracovníků a ovlivňovat její růst, uplatňovat ve výuce nové alternativní metody, smysluplně využívat a sledovat DVPP, zaměřovat samostudium pedagogů a vytvářet pro ně podmínky;
- průběžně pracovat na inovacích školního vzdělávacího programu a na strategiích jeho rozvoje, na základě zkušeností pracovníků a požadavků rodičů, v závislosti na skladbě žáků, identifikovat a vyhodnocovat silné a slabé stránky školy;
- systematicky hodnotit dosahované výsledky ve všech vzdělávacích oblastech a sledovat úspěšnost účastníků vzdělávání, výstupy pro hodnocení získávat z více zdrojů, analyzovat důvody neprospěchu, zaměřit se na prevenci školní neúspěšnosti, zejména u žáků, kteří dlouhodobě vykazují vyšší míru neúspěšnosti;
- výchovu ke zdraví zaměřit na rozvoj zdravých stravovacích návyků, pohybových dovedností a tělesné zdatnosti dětí a žáků, v rámci prevence se zaměřit na prevenci rizikového chování dětí a žáků (užívání návykových látek, šikana apod.);
- podporovat rozvoj vzdělávání v informační gramotnosti a jazykové gramotnosti, vyhodnocovat dosaženou úroveň a výsledky vzdělávání.
Oblast sociální
- vytvářet ve škole přátelskou atmosféru a ovzduší spolupráce mezi dětmi, pracovníky školy a rodiči;
- vytvářet systém efektivních opatření k prevenci a řešení všech forem rizikového chování;
- vést děti k morálním hodnotám a pozitivnímu vztahu ke světu, k lidem a k přírodě rozvíjet environmentální výchovu;
- dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičů o dění ve škole;
- trvale posilovat pocit sounáležitosti se školou;
- odstraňovat sociální, zdravotní a bezpečnostní bariéry;
- zřídit školské poradenské pracoviště pro poskytování poradenských služeb rodičům i žákům;
- spolupracovat i s dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky, zejména zájmové činnosti.
Cíle
- rozvoj podmínek ke vzdělávání – ekonomické zdroje, kulturnost a vybavenost prostředí, hygiena;
- preventivně předcházet problémům pomocí neustálé údržby budovy školy;
- zaměřit se na školu a její okolí z hlediska estetické výchovy;
- usilovat o získání dalších finančních prostředků pomocí nejrůznějších projektů a grantů;
- zvýšit objem prostředků získaných vlastní hospodářskou činností a od sponzorů;
- zvyšování kvalifikovanosti pedagogů, rozvoj pedagogických dovedností pedagogů a odborných znalostí pracovníků školy, využívání znalostí ze speciální pedagogiky;
- rozvoj podpůrné, poradenské a konzultační činnosti školy žákům, zákonným zástupcům;
- rozvoj týmové spolupráce a kolegiálních vztahů ve škole;
- rozvoj informačního systému a prezentace školy, public relations.
Strategie
Oblast pedagogická
- podporovat dovednost samostatné práce žáků, využívat ji jako východisko vzdělávání;
- vytvořit systém vedoucí k účinnější výchově v oblastech ekologie, rasové a náboženské snášenlivosti, xenofobie, úcty k lidem a k přírodě, k vytvářeným hodnotám;
- příznivá atmosféra, individuální přístup, alternativní postupy;
- rozvoj tvořivosti, samostatné práce, sebevzdělávání, dialogu, kooperace, aktivit dětí, talentovaných dětí;
- preventivně předcházet kázeňským problémům – vytipování problémových dětí, společné působení, včas informovat rodiče;
- trvale vytvářet podmínky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami včetně dětí nadaných;
- zaměřit se na prevenci rizikového chování;
- zohledňovat vzdělávací potřeby dětí cizinců.
Oblast materiálně technická
- každoročně určovat priority ve vybavování v souladu s hospodárným a účelným čerpáním rozpočtu, zkvalitňovat vybavení tříd;
- ve škole vytvářet pozitivní klima vlastním prostředím, čistotou, estetickou úpravou prostor školy i okolí;
- zajišťovat bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj všech účastníků vzdělávání;
- zajistit obnovu ICT vybavenosti;
- získávání sponzorů na konkrétní akce školy, zvýšit podíl dalších osob na financování školy;
- zaměřovat se na využívání nabízených možností, zejména EU fondů a projektů vyhlašovaných MŠMT.
Oblast personální
- zajistit plnou kvalifikovanost pedagogického týmu,
- podporovat zapojení pedagogů do národních a mezinárodních projektů,
- provádět systematické hodnocení práce pedagogů, zajišťovat jim zpětnou vazbu o kvalitě jejich práce, plánovat jejich profesní rozvoj,
- promyšleně vybírat případné nové pracovníky školy;
- promyšleně a rovnoměrně delegovat jednotlivé úkoly na zaměstnance, podněcovat jejich rozvoj;
- motivovat zaměstnance – průhledný a jasný systém vyplácení mimotarifních složek platu;
- vypracovaný kontrolní systém ve všech oblastech činnosti školy;
- v systému odměňování podporovat realizaci ŠVP;
- další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit na společné vzdělávání celého pedagogického týmu.
Oblast ekonomická
- získávat a zvyšovat kladný hospodářský výsledek školy z obecní dotace a využívat ho pro rozvojové programy školy;
- spolupracovat s obcí při financování oprav budovy a zařízení školy;
- zlepšovat hospodářský výsledek využíváním prostor školy pro jiné účely (pronájmy).
Oblast informačních systémů a kontaktů s veřejností
- spolupráce s okolními školami, výměna zkušeností pedagogů, společné akce;
- zajistit kvalitní a pestrou informovanost o vzdělávací nabídce školy, zvýšit počet příspěvků školy do obecního tisku (práce žáků, články pedagogů, školské rady);
- prezentace školy, vytváření image;
- stálá obnova a aktualizace internetových stránek školy;
- vysoká věcná i formální úroveň výstupů ze školy (výroční zprávy, info v tisku, na internetu);
- vytváření pozitivního obrazu o škole – prezentace školy, propagace v médiích, akce pro pedagogy, akce pro širokou veřejnost.